Mimo wprowadzenia w życie – artykułem 24 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów – zakazu proponowania konsumentom nabycia usług finansowych, które nie odpowiadają potrzebom tych konsumentów ustalonym z uwzględnieniem dostępnych przedsiębiorcy informacji w zakresie cech tych konsumentów, lub proponowania nabycia tych usług w sposób nieadekwatny do ich charakteru, nadal do sądów trafiają pozwy, a do instytucji nadzoru finansowego i instytucji ochrony konsumentów – skargi na tego typu działania.
Przypadki missellingu występują, co do zasady, w sytuacji sprzedaży produktów finansowych, a z taką sprzedażą stykają się wszyscy. Dlatego warto wiedzieć, jakie mamy uprawnienia i co możemy zrobić w zakresie kroków prawnych, w przypadku gdy według naszej oceny zetknęliśmy się z missellingiem, np. zaciągając kredyt bankowy lub nabywając obligacje, albo kupując inny produkt finansowy.
Artykuł dostępny w języku niemieckim
Artykuł dostępny w języku angielskim
Inne z tej kategorii
Rozporządzenie unijne w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych, czyli tzw. akt o usługach cyfrowych (DSA)
Czym jest DSA? Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2022/2065 z dnia 19.10.2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), nazywane także DSA (od Digital Services Act), weszło w życie w dniu...
Czy banki faktycznie mogą żądać waloryzacji?
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-520/21TSUE wydał w dniu 15 czerwca 2023 roku ważny, a co najważniejsze – korzystny dla frankowiczów wyrok. Jego treść jest wszystkim znana i szeroko komentowana. Poniżej chcemy odnieść się do już medialnie...
Większa automatyzacja w komunikacji z KAS
W dniu 7 lipca weszła w życie większość nowych przepisów wprowadzanych ustawą z 8 czerwca 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu automatyzacji załatwiania niektórych spraw przez Krajową Administrację Skarbową (Dz. U. z 2022 r., poz. 1301). Ustawa ma na celu przede...