Wideokonferencje nabrały praktycznego znaczenia w czasie epidemii COVID-19. Nie zawsze jednak korzystanie z tego tak przydatnego narzędzia codziennej pracy odbywa się w sposób gwarantujący maksymalną ochronę własnych danych oraz danych wszystkich uczestników.
Ciągle również obserwujemy w praktyce, że uczestnicy wideokonferencji nie tylko nie zdają sobie sprawy z zagrożeń, ale że te zagrożenia są również pomijane lub nie są fokusowane przez firmy, których pracownicy w ramach organizacji, ale również w ramach komunikowania się z zewnętrznymi podmiotami, korzystają z tego narzędzia. Często firmy nie mają wdrożonych wewnętrznych procedur dotyczących wideokonferencji, jak również są one pomijane w dokumentacji i procedurach obowiązujących w ramach wdrożenia szeroko rozumianego RODO.
Ciekawym, pomocnym narzędziem może być w takim przypadku zestaw wytycznych przygotowanych przez Urząd Ochrony Danych Osobowych i opublikowanych 14.05.2020 r. Są one dostępne pod linkiem https://uodo.gov.pl/pl/138/1525.
Urząd Ochrony Danych Osobowych udziela wskazówek, jak przeprowadzić wideokonferencję w bezpieczny sposób; w tym między innymi udziela porad dotyczących korzystania z programów, aplikacji i usług, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
Rekomendujemy zapoznanie się z ww. wskazówkami, tym bardziej że to właśnie Urząd Ochrony Danych Osobowych będzie przeprowadzał kontrolę i nakładał kary na firmę w przypadku naruszeń ochrony danych osobowych.
Inne z tej kategorii
KSeF dopiero od lutego 2026 r.
W komunikacie ogłoszonym w dniu 26.04.2024 r. na stronie Ministerstwa Finansów podano informację, że zapowiedziany w dniu 19.01.2024 r. przez Ministra Finansów audyt systemu do wystawiania e-faktur KSeF zakończył się i wykazał szereg nieprawidłowości.Szef KAS Marcin...
Ochrona sygnalistów – kolejny projekt
W dniu 06.03.2024 r. pojawił się na stronach Rządowego Centrum Legislacji kolejny projekt ustawy mającej za zadanie wdrożyć unijną dyrektywę o ochronie sygnalistów, czyli Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23.10.2019 r. w sprawie ochrony...
Zamieszczanie aktualizacji zgłoszenia w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych
Co należy zrobić, aby zamieścić aktualizację zgłoszenia w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR): Wejść na stronę https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr i w sekcji Wczytaj zgłoszenie kliknąć przycisk Wczytaj z pliku XML. Plik musi być wcześniej...