Dużym ułatwieniem jest, jak czytamy w Komunikacie nr 36 dotyczącym zmian w systemie CRBR po 30 października 2021 r. (https://www.gov.pl/web/finanse/komunikat-nr-36-dotyczacy-zmian-w-systemie-crbr-po-30-pazdziernika-2021-r), wyeliminowanie obowiązku, który do 30.10.2021 r. sprawiał w praktyce dużo problemów formalnych – niezależnie od typu podmiotu zobowiązanego do zgłaszania informacji do CRBR – zgłaszania informacji o wszystkich osobach uprawnionych do reprezentowania osoby prawnej (podmiotu zobowiązanego).
Oznacza to, że nie jest już konieczne, tak jak to było do 30.10.2021 r., zgłaszanie do CRBR, między innymi, wszystkich zmian w składach zarządu, to jest zarówno powołania, jak i odwołania ich członków.
Inne z tej kategorii
Zamieszczanie aktualizacji zgłoszenia w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych
Co należy zrobić, aby zamieścić aktualizację zgłoszenia w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR): Wejść na stronę https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr i w sekcji Wczytaj zgłoszenie kliknąć przycisk Wczytaj z pliku XML. Plik musi być wcześniej...
Już od 10.12.2023 r. obowiązek e-doręczeń
E-doręczenia to cyfrowa forma komunikacji obywateli oraz przedsiębiorców z administracją publiczną (podmiotami publicznymi).Nowa forma ma być równoważna z dotychczasową przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub z doręczeniem osobistym. Dla osób...
Prawo holdingowe
Od roku (zmiany weszły w życie w dniu 12.10.2022 r.) w polskim porządku prawnym jest obecne tzw. prawo holdingowe, zwane również prawem koncernowym.Prawo holdingowe ma zastosowanie jedynie do spółek kapitałowych, a zatem spółki z .o.o., prostej spółki akcyjnej oraz...