Praca w domu, tzw. home office, jest coraz bardziej popularna. Szczególnie w sytuacjach, gdy pracodawca ustala z pracownikiem jeden lub więcej dni w każdym tygodniu, zezwalając pracownikowi na taki właśnie home office.
Brak regulacji prawnych odnoszących się wprost do home office w praktyce generuje wiele problemów, na przykład związanych z szeroko pojętym BHP czy też czasem pracy.
Często też, błędnie, home office jest utożsamiany z telepracą. Pracodawcy stosujący to rozwiązanie powinni zatem, w celu zabezpieczenia swoich interesów, wprowadzić do obowiązujących u nich wewnątrzzakładowych źródeł prawa, którymi są, między innymi, regulaminy pracy, stosowne regulacje dotyczące home office.
Nie ma przeszkód, aby takie regulacje dotyczące pracy w trybie home office bazowały na uregulowanej w Kodeksie pracy telepracy, do której odnoszą się art. od 675 do 6717.
Artykuł dostępny w języku angielskim
Inne z tej kategorii
Zwolnienie od pracy z powodu siły wyższej: nowe stanowisko ZUS
W dniu 20.03.2024 r. na stronach internetowych ZUS opublikowane zostało zmienione stanowisko ZUS dotyczące sposobu ustalaniu podstawy wymiaru zasiłku pracownikowi, który korzystał ze zwolnienia od pracy z powodu siły wyższej w pilnych sprawach rodzinnych.W świetle...
Konsultacja zamiaru wypowiedzenia umowy o pracę z zakładową organizacją związkową
Zgodnie z art. 38 § 1 k.p.: o zamiarze wypowiedzenia pracownikowi umowy o pracę zawartej na czas określony lub umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony pracodawca zawiadamia na piśmie reprezentującą pracownika zakładową organizację związkową, podając przyczynę...
Ochrona sygnalistów – kolejny projekt
W dniu 06.03.2024 r. pojawił się na stronach Rządowego Centrum Legislacji kolejny projekt ustawy mającej za zadanie wdrożyć unijną dyrektywę o ochronie sygnalistów, czyli Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23.10.2019 r. w sprawie ochrony...