Praca w domu, tzw. home office, jest coraz bardziej popularna. Szczególnie w sytuacjach, gdy pracodawca ustala z pracownikiem jeden lub więcej dni w każdym tygodniu, zezwalając pracownikowi na taki właśnie home office.
Brak regulacji prawnych odnoszących się wprost do home office w praktyce generuje wiele problemów, na przykład związanych z szeroko pojętym BHP czy też czasem pracy.
Często też, błędnie, home office jest utożsamiany z telepracą. Pracodawcy stosujący to rozwiązanie powinni zatem, w celu zabezpieczenia swoich interesów, wprowadzić do obowiązujących u nich wewnątrzzakładowych źródeł prawa, którymi są, między innymi, regulaminy pracy, stosowne regulacje dotyczące home office.
Nie ma przeszkód, aby takie regulacje dotyczące pracy w trybie home office bazowały na uregulowanej w Kodeksie pracy telepracy, do której odnoszą się art. od 675 do 6717.
Artykuł dostępny w języku angielskim
Inne z tej kategorii
E-mail i SMS a oświadczenie pracodawcy o rozwiązaniu umowy o pracę
Zdaniem sądu Najwyższy wyrażonym w wyroku z dnia 11.04.2024 r. (sygn. II PSKP 86/22): E-mai Rozwiązanie stosunku pracy przez wysłanie oświadczenia woli o wypowiedzeniu umowy o pracę lub rozwiązaniu jej w trybie natychmiastowym – w postaci elektronicznej opatrzonej...
Dyrektor a układ zbiorowy pracy
Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na zasadę wynikającą z art. 24126 § 2 ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1510 z późn. zm.; dalej: „KP”), zgodnie z którym: Układ zakładowy nie może określać warunków wynagradzania pracowników...
Zwolnienie od pracy z powodu siły wyższej: nowe stanowisko ZUS
W dniu 20.03.2024 r. na stronach internetowych ZUS opublikowane zostało zmienione stanowisko ZUS dotyczące sposobu ustalaniu podstawy wymiaru zasiłku pracownikowi, który korzystał ze zwolnienia od pracy z powodu siły wyższej w pilnych sprawach rodzinnych.W świetle...