Misselling
6 maja 2018

Mimo wprowadzenia w życie – artykułem 24 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów – zakazu proponowania konsumentom nabycia usług finansowych, które nie odpowiadają potrzebom tych konsumentów ustalonym z uwzględnieniem dostępnych przedsiębiorcy informacji w zakresie cech tych konsumentów, lub proponowania nabycia tych usług w sposób nieadekwatny do ich charakteru, nadal do sądów trafiają pozwy, a do instytucji nadzoru finansowego i instytucji ochrony konsumentów – skargi na tego typu działania.

Przypadki missellingu występują, co do zasady, w sytuacji sprzedaży produktów finansowych, a z taką sprzedażą stykają się wszyscy. Dlatego warto wiedzieć, jakie mamy uprawnienia i co możemy zrobić w zakresie kroków prawnych, w przypadku gdy według naszej oceny zetknęliśmy się z missellingiem, np. zaciągając kredyt bankowy lub nabywając obligacje, albo kupując inny produkt finansowy.

Artykuł dostępny w języku niemieckim
Artykuł dostępny w języku angielskim

Inne z tej kategorii

Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na to, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close